Min helg i Los Angeles

Fredag:
Vi flög från Palo Alto flygplats, bara 10 minuter hemifrån. Först var jag förvånanasvärt lite nervös, men väl i starten kände jag hur närverna satte fast.. NERVÖS! Värt att nämna är att det var fadern i familjen som var pilot för denna flygtur :) Allt gick som en dans.


Trots lite turbulens över bergen landade vi i Los Angeles kl 18 på fredag kväll. Bob Hope Airport.
Väl framme möttes vi av en golfbil (typ) som körde oss plus väskorna ungefär 20 meter till lobbyn :P jag undrar fortfarande var vitsen var...
Där stod i alla fall en hyrbil och väntade på oss. Den hjälpte oss att transportera oss fram till hotellet. Vi började kvällen med ett svalkande dopp i hotellets pool. Efter det var en dusch samt rena kläder ett faktum innan vi åter igen hoppade in i hyrbilen.Nu med destination: Hollywood!
Det var många människor ute trots att klockan redan hunnit bli 21.30. Vi var hungriga och hamnade till slut på en typisk "amerikansk" restaurang/ kök; Jonny Rockets.
Sophie som aldrig tidigare varit i L.A (Hollywood) blev väldigt glad att hon nu fått se alla stjärnor på trotoarerna längs Hollywood Blv :)
Var inte i säng förrän midnatt, men varför klaga när jag sover själv i ett dubbelrum på högsta våningen på hotell Marriott i Los Angeles!

Lördag:
Klockan ringde halv åtta. Jag hade inte behövt gå upp så tidigt, men det är alltid skönt att få lite extra-tid på morgonen.
Tyvärr sov jag inte så bra som jag hade önskat. Sängen var stor och mjuk men trots det vaknade jag gång på gång.
Idag bar det av till Universal Studios! :) Men innan det - frukost - american pancakes... och några koppar svart, VAKEN. Dags för en ny lång och innehållsrik dag.
Vi åkte den klassiska turen runt hela parken, sen såg vi en vatten-show, en djur-show samt lite olika attraktioner i 4D :)
När klockan var strax efter 17 var vi alla trötta och lämnade området för att besöka Beverly Hills.
Klockan hann bli mycket och middagen serverades inte förrän ca 21. På hotellet denna gång. För min del bev det laxpasta.
Huvudet snurrar av trötthet och alla intryck från dagen. Något jag inte kunde låta bli att lägga märke till (efter som att det i princip var oundvikligt) var alla extremt feta människor som pågrund av sin kropp var tvugna att sitta i rullstol för att över huvud taget kunna ta sig fram. Att dessa människor tar sig ut och går på Universal Studios av alla tänkbara ställen var oerhört farsinerande, imponerande. Ingenting ondt menat, men det är som sagt farsinerande att detta är ett sådant stort existerande problev som vi i Sverige mest bara ser på TV medans det här i USA är vardag för många människor.
Någonting annat jag reflekterat över är stress. Någonting jag själv vet precis hur svårt det är att hantera. Här lever människorna under en annan atmosfär. De har en "mañana-filosofi"som gör att saker och ting inte får sådan stor betydelse i dessa små sammanhang som det oftast handlar om!... Allt handlar ju egentligen bara om att göra det som känns bäst här och nu. Jag känner att jag mår väldigt bra av det.
Söndag:  Sista dagen
Började dagen med bad i poolen. Uppfriskande och uppiggande. Nödvändigt eftersom att jag fortfarande var väldigt trött efter en till natt av dålig sömn.
Den här dagen besökte vi L.A down town :) Spenderade större delen av tiden med att cirkulera runt och försöka hitta parkeringsplats, vilket var omöjligt. Vi såg iaf hur de filmade någon kommande film :) kul!
Innan vi flög hem igen shoppade vi tjejer varsinn L.A -tröja.
Den här bilden tillägnar jag Albin:
Jag har träffat Musse!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0