Midsommarfirade i Clear Lake!

Vilken helg!

Vad underbart kul det var att få komma tillbaka efter så lång tid utan kära gamla clerran!
Åkte med grabbarna-grus i en pic-up i tre timmar (plus några stopp på vägen).
Här åker vi över Golden gate bridge:
Vi var inte framme för än klockan var halv elva. Partyt var redan i full gång så det var bara att hänga på! Det gjorde jag minsann.. så klart var jag den som släkte och låste klockan fem på morgonen efter en natt fylld med dans och pianospel :D
Morgonen därpå var dock ingen höjdare.. var alldeles för trött för mitt eget bästa. Försökte hänga med ut på sjön för att åka båt och se när de skulle åka vattenskidor ( skidorna var för stora för mig :P) men jag blev så åksjuk att jag blev tvungen att bli avsläpt vid bryggan igen och ta en tupplur :P lagom rolig den dagen.
Sen blev det i alla fall dans runt en midsommar stång och Jansonsfrestelse och lax till middag.. så när man kan kan komma midsommar här i USA ;P
Jag lärde amerikanerna hur små-grodorna-dansen går till och vad vi sjunger :D HAHA vi svenskar måste vara galna!


Under kvällen blev det snaps med tillhörande snapsvisor och samtal längs långbord :) helt enligt tradition.
Även denna kväll slutade med dans in på småtimmarna och efterfest med "konsert" på pino framför av Katarina Hälleberg :P
Väl tillbaka i San Francisco på söndagkväll blev det en snabb middag på restaurang. Tåget som skulle ta mig tillbaka till Cupertino fylldes av baseball-fans som skulle hem efter en match =/ i kombination av att den denna helg varit pride-festivalen i stan! Det var alltså KAOS på stationen. De fick lov att sätta in ett extra-tåg så att alla kunde komma hem :P det tåget lyckades jag komma på! Tack och lov! Fick också gott sällskap av en trevlig amerikan som satt bakom mig som var mycket pratglad :)
Hur som helst var det en mycket lyckad och rolig midsommar!



Kommentarer
Postat av: hannapanna

Kjolen!!!!



Du är så vacker.

2011-07-06 @ 20:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0