Turist-vandring i downtown San Francisco

Dagen började tidigt. Valde att ta bilen till tåget, som sen skulle ta oss till The City :) tanken var god, men parkeringsplatser fanns inte. Det gjorde att vi missade det tåg vi planerat att ta. Vilken tur att det alltid går fler tåg ;)
Vi var framme lagom till lunchtid. Plockade fram kartan och vandrade in mot union square. Hamnade på en typisk amerikansk restaurang som inte levde upp till våra förväntningar :P faktiskt riktigt dålig mat. En besvikelse. MEN efter lunchen fortsatte vi färden genom staden :)
Hamnade i vackra små gränder och högst upp på kullar med den bästa utsikten över the bay!
Efter chinatown gick genom Fisherman's warf. Som alltid är hela bryggan fylld med turister (och vi hör ju visserligen dit denna gång) men vi valde att gå bakvägen för att titta på alla stora båtar som ligger längs piren.
Stannade inte där speciellt länge. Sjölejonen var på semester, så de fick vi inte se tyvärr.
Hittade ett Starbucks där vi tog dagens första paus :) vi blev sittande ett tag, men en "liten" kopp kaffe i amerika är en Stor kopp kaffe, så den räckte ju länge ;P
Letade oss fram till Lombard st och gick upp för serpentinvägen än en gång :) men första gången för Mikael! Tänk vad vältränad man skulle bli om man satsade på att inte ha en bil i SF och GÅ överallt! oj oj! det säger något om vilka kullar det är där!
Ett besök på Cabelcar-museum hann vi med innan magarna började kurra. Vi besökte Cheesecake Factory för middag. Lika bra som alltid, och lika mätt som alltid gick vi där ifrån.
Det var ett tag kvar innan vårt tåg skulle gå, så jag hann med att spana in på REA:n på HM :P (känns iofs alltid lika trist att handla på HM när man är utomlands, men det blir ju ganska mycket billigare!).
Hade lite problem att hitta tillbaka till stationen samt en lite optimistisk tidsuppfattning om hur länge det skulle ta för oss att komma dit. Vi fick oss en liten joggingtur tills vi var framme. STRESS!! Biljettautomaten krånglade =/ med som alltid så löser sig saker och ting! Vi kom hem oskadda, utan böter på bilen och välbehållna med en hel del fantastiska intryck från dagen!