En fantastisk weekend i SF

Fredagen rullade på riktigt fort! Jag och Sophie mindes att vi för tre år sedan startade en hemlig klubb! Vi återuppbyggde klubbhuset och hade en trevlig eftermiddag bakom soffan ;P

Färdades en timme med tåg norrut och hamnade åter igen i Down Town San Franciso!

Den kvällen åt vi middag i huset tillsammans med alla studenter från olika ställen i världen! Kvällen avslutades med fest i grannhuset! Helt rätt plats för mig! Det är så kul att mingla, och komversera med människor från så många olika länder med annorlunda kulturer :D det är livskvalité!

Det underbara denna kväll var att jag äntligen träffat min dans-själsfrände --- från Brasilien! så klart :D vi hade underbart kul den kvällen, som för övrigt slutade att en vas gick i kras!.. men vad hade det annars varit för ett kalas? ;)

Lördag och dags för en morgon på Farmers Market @ Ferry Plaza. Stod i kö för en berömd macka.. inte riktigt i min smak, men helt OK. Mikael fick min andra halva :P


Fortsatta att vandra omkring och tittade på grönsaker och ostar i någon timme innan vi fick spatt på alla männsikor. Vandrade vidare till ett litet mysigt pralin-café som låg lite undangömd på en av SF's tvärgator :)

 

Bakom samma café fanns en mindre park där det inte var lika mycket turister i omlopp.. Där spelades livemusik i form av jazz på en uppställd scén. Solen sken och vi somnade båda två mitt på gräset!

 

När vi vaknat bestämde vi oss för att besöka Castro. Letade efter ett trevligt café, men hamnade på en mycket trevlig gaybar istället. Där satt vi med varsitt glas rött och beskådade stadsdelens skådespel av intressanta människor!

 

 

Där ifrån tog vi en promenad till "north of the pan handle" resaurangen "Nopa". San Francisco's bästa restaurang! Vi trodde att vi var tidiga när vi kom klockan 18, men fick vänta i 2,5 timmar innan vi fick vårt bord! Allt var värt den väntan! Det var den bästa restaurang jag någonsinn besökt! Jag blir så imponerad över hur man kan få sån enkel mat att smaka SÅ gott!? och desserten!!!... jag vågar inte ens tänka på den, för jag tror inte att jag någonsinn kommer smaka en så god dessert igen! Smaklökarna dansade ;P

Söndag och brunch på Noah's Bagels. Bagels är någonting de verkligen kan i det här landet! Jag älskar bagels!

Tänkte att vi skulle besöka Golden Gate Park, där de på söndagar spelar live musik och det är vanligtvis mycket liv och rörelser.. men denna söndag var kall, dimmig och blåsig, så det blev inte av. Vi gick runt lite i stan istället =)

Sen var det dags för mig att åka hem =( Hade sett framför mig en lugn kväll hemma, packa upp, duscha, etc. MEN hamnade på en bar med mina vänner istället :D

 


Vilken härlig helg jag har haft!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0