En Utopi

Jag vet inte ens var man ska börja.
Jag får frågan "Vilken fråga engagerar Dig mest?" HUR ska jag veta det, när det finns så många frågor och så många viktiga saker i världen. Visst, jag är ungdom, jag pluggar, jag jobbar, och har egen bostad och åker kollektivt. Bara att utgå från dessa saker innebär ju stora frågor som ger olika svar. Men hur ska jag veta vilka lösningar som ger bäst konsekvenser för just mig?! eller kanske är jag egoistisk om jag bara tänker på mig själv? Det är ett stort val som innefattar ett helt land.
Och varför blir jag inte mer klok på detta trots att jag gjort flera tester, läst tidningar, sett debatter, kollat partiernas hemsidor och pratat med politiker personligen! Det är bara pajkastning.
Jag har fortfarande ingen klarhet i vad som är bäst för världen. Eller för mig.
Varför kan vi alla inte bara leva i en utopi där alla älskar varandra.. måste det vara så krångligt?
<3

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Precis, mycket fint skrivet !

2010-09-25 @ 11:40:54
URL: http://lillotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0