En intressant dag.

Det blev en solig dag. De har länge sagt att det skulle bli regt och rusk på kronprinsessans bröllop, men det blev det inte alls.

Det var lungt på cafféet idag. Alla vistades i gamla stan. Det var väldigt svårt att ta sig fram. Jag skulle kika förbi kära Hanna inne på B&J men jag blev bortknuffad an tjocka, svettiga tyrister. Jag gav upp och vandrade bort från folkmassorna mot vattnet och båtarna. Mysigt att sitta själv och bara titta ner i vattnet i 40 minuter. Sen kom det fiskmåsar och de såg otroligt misstänksamma ut. Jag tror bestämt att de hade satsat på att bajsa på mig, men jag gick där ifrån så de hann inte... HA!

Hittade tillbaka och fick med mig en Hanna hem. Trötta och slitna inhandlade vi flera liter fil att bunkra upp i det lilla kylskåp vi har.

Jag tog mig en tupplur innan maten. Det var väl behövligt! Hanna var en ängel och lagade fantastiskt god mat som stod på bordet när jag vaknade =) och till det serverades vitt ekologiskt vin. Inte fy skam!

Nu står tv:n på. Det brukar den inte göra på Sockenvägen 528. Men idag visar de ett bröllop som kan vara bra att veta att det faktiskt har ägt rum.
Jag är inte så insatt i detta egentligen, men jag måste medge att det är otroligt vackert att titta på.

Katarina är trött idag. Lite lätt förvirrad men ändå glad. Hon har till exempel -faktiskt- fått en titel nu. Hon är  Barista! =)

Nu är det strax dags. Tid att sova.
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0