Hon åkte hem till Falun

Efter en insikt av att inte ha varit hemma sedan påsk, var det dags att åka hem en sväng.
Det är nästan skrämmande hur litet Falun är, när man bara på de få metrarna på vägen till lägenheten möter folk man känner =)

Hemma mötte jag bror och vi åt kebab (min andra i mitt liv) och kollade på Family Guy :D höhö

Mamma kom med bilen och jag körde oss ut till landet i Engelsfors. Det gäller att passa på att köra bil när man kan!



Sen blev det onsdag. Jag, Mamma och bror hade en tidig uppstigning för att ha en hel-dag i Falu stad. Det blev lunch på grekisk restaurang, shopping, och glass på uteservering =)

Ut till stugan igen. Hoppade lite studsmatta, klippte gräs och åt en härlig middag ute i trädgården.

Kvällskaffet avnjöts tillsammans med mormor och morfar, moster och morbror.. trevligt!



Idag, torsdag. Jag vaknade först av alla. Upp och väntade på att päronen skulle vakna. Det gjorde de så småningom. Där efter en stor och härlig frukost.

Regn regn och regn. Det blev inget dopp i sjön idag. Men det blev en biltur ut på ladsbyggden. Närmare bestämt Husby Marknad. Där såldes potatis, kakor och hemknypplade dukar. Jag köpte ingenting. Morfar klöpte två lotter á 2,50 kr. Han vann inget.
Körde hem.

Gick ut i skogen och plockade lite av skogens guld som vi sedan stekte och lade på mackan till förrätt :D mumma!





Idag har Gustaf visat oss att det finns flygande minispindlar.
Mamma har berättat att "Smuts måste ibland bara bytas ut mot ny smuts!"
Bubben önskar att han hade en tuba för att spela för tjocka människor.
Jag har fixat min kamera :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0