Tragedi i världen

I tunnelbanan 32 minuter på väg till jobbet hinner man lagom med att läsa genom Metro.
Dagens rubriker var bara trågkigheter!
  1. Saab tvingas till akut totalstopp
  2. Minst nio dog i flygkrasch - de tre piloterna omkom
  3. 356 olösta mord i Sverige
  4. Snubbelfälla i tunnelbanan - en person bröt näsan
  5. Falska brev - "Jag är ledsen, men din man är otrogen"
  6. T-banebråket trappas upp
  7. Två kan ha dött av kosttillskott
  8. Svenska kronan - Nordens rupie
Är det konstigt att vi i sverige har högst antal självmordsfall när vi helatiden får läsa om alla tråkigheter i världen. Eller är det bara så att världen just nu mest består av tråkiga saker?

Det som var positivt i dagens tidning var fyra sidor fylda med Viktoria och Daniels förlovning. Har någon lyckats undgå?!  Och att musikbörsen hade nattöppet och reade ut massa varor... "Först till kvarn".
Ge oss nått nytt att le åt. Eller kanske är det vi själva som måste se till rubrikerna inte är så tragiska som de är nu.

Själv mår jag iaf bra. Jag har inte mördat någon eller kraschat med något flygplan. Men jag har heller inte gått och förlovat mig med nån Daniel. Jag kanske ska dejta Linda Rosing och bli känd?!

Nej, jag trivs bra som det är.  Det är jag i butiken och Ferdinand under korkeken.



Kommentarer
Postat av: Kajsakajsa

hahahah! "snubbelfälla - en bröt näsan". vilken nyhet. Jag reagerade också på de där nyheterna,jösses.

Jag saknar dig. Fortsätta att blogga och baka nattetid!

2009-03-04 @ 16:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0