Det här blir en bra dag

En bra dag börjar alltid med en bra och god frukost!

Hör på mig, det låter som att jag jobbar för Kellogs´... men det ligger faktiskt någonting i det.
Att baka eget bröd är inte jobbigt om man bara har lite framförhållning. Sen är det både Gott och Nyttigt!
Och för att inte glömma den klassiska favoriten som funkar både till frukost, lunch OCH middag; Fil!
just nu ser en tallrik fil ut:
  1. Fil
  2. 1/2 banan
  3. 5-7 mandlar
  4. krossade eller hela linfrön
  5. grovt havregryn
  6. solrosfrön
  7. russin
  8. kanel (kan också någon gång ibland bytas ut mot cacao)
Efter denna stadiga och goda frukost är man oövervinnerlig!
Igår klarade jag av en givande skoldag inklusive muséebesök.
Idag klarade jag av att vika ihop högar av tvätt, diska högar med disk, springa ute i den härliga hösten i 30 minuter, Och baka nytt bröd.
Men dagen är inte över för det.. Snart är det dags att bege sig in mot stan. Ska se två filmer efter varandra. Först är det Fröken Märkvärdig och Karriären, sen är det Armadillo.
Det här blir en fin dag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0