Ännu en vinterdag



Iblan händer ett fenomen som jag inte riktigt kan förklara varför det händer. Man vaknar tre minuter innan väckarklockan och är klarvaken! Det hände idag och igår. Jag undrar just vad det beror på?!
Så efter som jag vaknade klarvaken dessa två dagar, var det ju lika bra att gå upp och ta vara på dagen. Jag började med att ta en 40 minuterspromenad längs vatten i Hässelby starnd.

Jag bjuder här på en vinterbild från Vikarbyn i Dalarna.



och en från Engelsfors, mellan Falun och Hofors.





Idag är det även Fettisdagen, även nu kallad semeldagen. Jag hoppas att jag det blir minst En semla idag. Jag har bjudit in migsjälv och min bror till mormor och morfar. Vi får se vad där erbjuds..

Nu ser jag brevbäraren utanför mitt fönster. Hoppas att han lämnar nått trevligt brev till mig idag. Igår fick jag min lönespecifikation och en katalog från en skola jag tänker gå till hösten.
 Idag fick vi lönen. Det är ju alltid trevligt.

Nu måste jag väcka min bror. Klockan har ju redan hunnit bli halv tolv. Det är en underbar vinterdag.

Upp och Hoppa! Det är snart vår!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

oh! skolan! hur verkar den? var det den i norr?

2009-03-04 @ 16:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0