Semester-weekend i Santa Cruz <3

Söndag morgon...
...vaknar vi av att min mobiltelefon ringer. Vi blir erbjudna skjuts till Santa Cruz!! Planen var att ta en buss först till San Jose, och sedan byta. Nu slapp vi det och fick trevligt sällskap hela vägen :)
Det var otroligt mycket trafik hela vägen och för att inte tala om kaoset som rådde i själva Santa Cruz!! Har aldrig varit med om något liknande! Jag är väldigt glad att det inte var jag som tagit bilen :P
Vi åkte till en strand som låg lite mer avsides från smeten där alla andra turister spenderade dagen på stranden.

(Pic by Henrik Jarner Thorenfeldt)

Efter flera timmar i solen och några glas sangria begav vi oss till vårt förbokade motel. Över förväntan måste jag säga! Där packade vi upp och vilade från solen. Lite vindruvor och en dusch, sen gjorde vi oss redo för kvällen. Ettårsmiddagen :) Restaurangen hittade vi ute på piren! Vilken vacker utsikt. Bättre än så kunde det inte bli. Till förrät åt vi räk-coctail / crab- coctail och en corona, huvudrätt för mig blev "snapper" och Mikael åt hawaiinesisk delfin... och till detta blev det en flaska vitt. Deserten hette "german-chocolate-cockie-sandwish" :D lika god som den låter!

Efter fyra timmar på den restaurangen kände vi att kvällen inte skulle ta slut än och letade vidare efter ett trevligt ställe för en drink. Vi råkade hamna mitt i ett bröllopsällskap! Haha. De hade en trevlig stund, och vi lika så :)

Andra dagen spenderade vi downtown. Där var det mycket finare och trevligare än längs stranden (där allt handlade om att lura turister på pengar). Här är en trevlig vägg:
Den kvällen tog vi först en öl på en uteservering för att sen hamna på en mexikansk restaurang och bli kvar där tills de stängde! :P myycket trevligt ställe :D vi smakade en Margarita, bara för att man borde göra det när man äter på en mexikansk restaurang... den smakade tequila :P men en irishcoffee på det, så var det lungt :)
Hamnade sen på Red Room, en mörk och röd bar. Det var natten den 4:e Juli, USA:s nationaldag.. vi trodde att det skulle vara fyrverkerier och folkfest, men vi var länge rätt ensamma på baren :P runt 23 började det komma människor, men då var vi nöjda :)
Det blev en bra kväll!

Tisdag och dags att checka ut från motelet. Gick runt i downtown igen.. hade funderingar på att följa med på en hike, men det passade inte. Vi åt bagel-frukost och shoppade lite småsaker innan vi tog bussen hem till Cupertino igen. Gick mycket smidigare än förväntat av USA:s kollektivtraffik.
Det var en härlig semester i semestern :D snart börjar nya äventyr ;D